Nytt besök + Xian
I morgon kommer EMs syster Kristin och hennes pojkvän Stefan så det höga tempot fortsätter. På fredag drar vi med natttåg till Xian för att titta på Terrakottaarmén.
Posted by
Daniel Borgstrom
|
Labels:
besök,
Xian
|
0
comments
Macau
I torsdags tog vi båten till Macau. Macau är en (fd?) portugisisk koloni och är nu Asiens Las Vegas. Jag hörde att Macau omsätter mer pengar än Vegas och det är väl bara en tidsfråga innan det har gått om i alla kategorier. Vi tänkte vi skulle stanna till på the Venitian som är världens största kasino och sen dra in till stan. Kasinot har återskapat Venedig inomhus och är sjukt stort. Det föll sig så att vi stannade på kasinot hela dagen innan det var dags att ta båten tillbaka. Medan man spelade hade man fri dricka vegas-style och Patrik åkte hem 3300 rikare vilken alla var glada för när han bjöd på middag på kvällen :)
Posted by
Daniel Borgstrom
|
Labels:
Macau
|
1 comments
Hong Kong
Efter en aktiv vecka i Peking drog alla utan Eva-Maria till Hong Kong för ytterligare semester. Gustaf har en ex-kollega som bott där med sin familj några år. De bodde på sydsidan av Hong Kong ön nära en litet samhälle som heter Stanley, ca 20 minuter med taxi till närmaste tunnelbanestation. De hade en stor lägenhet med inneboende hemhjälp, vidunderlig havsutsikt, svimmingpool, gym och tennisbanor. En strand fanns ju så klart på tio minuters gångväg, det optimala läget om du frågar mig. Vi badade, hängde i stan och käkade en massa god mat och var uppe på ”peaken” där man får en fantastisk utsikt över världens coolaste skyline. Jag köpte också en Nikon D60 (systemkamera) som tar 100 gånger bättre bilder än en liten kompaktkamera. Hong Kong är för tillfället min favoritstad, den har det myllriga asiatiska, värme, stränder, hyfsat billiga priser, nära till allt annat i världen och man kan prata engelska överallt. Hoppas man får bo där nån dag.
Posted by
Daniel Borgstrom
|
Labels:
Hong Kong,
Resor,
Semester
|
4
comments
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)