STCC och grillfest
Igår var Niklas och jag på Ring Knutstorp och kollade på STCC. Det var första gången för mig på biltävling och det var helt klart kul. Det var inte bara STCC utan även motorcyklar, vetranbilar, Radical och Camoros körde. Vädret var en perfekt svensk sommardag.
På kvällen var vi på grillfest hos Tobbe och hans grekriska flickvän Fani, alltid gott med grillat och några kalla öl.
Imorgon drar jag till Stockholm för en tredagars jobbresa. Jag ser inte fram emot 6.30-planet från Sturup...
På kvällen var vi på grillfest hos Tobbe och hans grekriska flickvän Fani, alltid gott med grillat och några kalla öl.
Imorgon drar jag till Stockholm för en tredagars jobbresa. Jag ser inte fram emot 6.30-planet från Sturup...
Posted by
Daniel Borgstrom
|
Labels:
Sverige
|
0
comments
Finnes: Lägenhet i Malmö September- December...
Jaha, nu har våra hyresgäster hemma i Malmö sagt upp lägenheten och flyttar ut i augusti. Om någon där ute känner någon pålitlig och ordentlig person som behöver lägenhet (3a i Slottsstaden) i fyra månader - maila gärna. Inga djur och helst inte super-partajande studenter....
Posted by
Eva-Maria
|
|
0
comments
"Tisdagarna med Morrie"
"Jag hörde en liten historia häromdagen" säger Morrie.
"Nå, den handlar om en liten våg som gungar fram på oceanen och roar sig av hjärtans lust. Han njuter av vinden och den friska luften - tills han får se de andra vågorna framför sig som krossas mot stranden.
"Gud så hemskt!", säger vågen "Titta vad som kommer att hända!"
Då kommer en annan våg. Han ser den första vågens bistra min och säger: "Varför ser du så ledsen ut?"
Den första vågen säger: "Fattar du inte! Vi kommer att krossas allihop! Det blir ingenting kvar av oss! Är det inte hemskt?"
Då säger den andra vågen: "Nej, det är du som inte förstår. Du är ingen våg, du är en del av oceanen."
Citat från boken "Tisdagarna med Morrie" av Mitch Ahlbom. Läs den. Den fick i alla fall mig att stanna upp och tänka lite annurlunda för en stund - Innan jag jäktade vidare igen.
"Nå, den handlar om en liten våg som gungar fram på oceanen och roar sig av hjärtans lust. Han njuter av vinden och den friska luften - tills han får se de andra vågorna framför sig som krossas mot stranden.
"Gud så hemskt!", säger vågen "Titta vad som kommer att hända!"
Då kommer en annan våg. Han ser den första vågens bistra min och säger: "Varför ser du så ledsen ut?"
Den första vågen säger: "Fattar du inte! Vi kommer att krossas allihop! Det blir ingenting kvar av oss! Är det inte hemskt?"
Då säger den andra vågen: "Nej, det är du som inte förstår. Du är ingen våg, du är en del av oceanen."
Citat från boken "Tisdagarna med Morrie" av Mitch Ahlbom. Läs den. Den fick i alla fall mig att stanna upp och tänka lite annurlunda för en stund - Innan jag jäktade vidare igen.
Posted by
Eva-Maria
|
|
0
comments
Hemma i Malmö
Nu har man varit hemma ett par dagar och det är skönt att andas frisk luft, äta svensk mat och njuta av den svenska sommaren som inte är så enkelspårig som den i Peking med 30-38 grader alla dagar. Men...jag saknar faktiskt Peking med allt som händer där borta. Jag tror jag behöver vänja mig vid vardagen i Sverige.
Igår var vi på Sverige-Serbien i U21 EM och det var en fantastisk tillställning. Det hade varnats lite att Serberna skulle ta över läktaren men så blev det inte. Det var riktigt bra stämning och jag har inte upplevt något liknande sen man var på Olympiastadion i Berlin och såg Sverige-Paraguay VM 2006. Och vilken arena vi har i Malmö! Den är perfekt på alla plan.
I helgen blir det lite fest och förhoppningsvis lite tennis eller golf.
Igår var vi på Sverige-Serbien i U21 EM och det var en fantastisk tillställning. Det hade varnats lite att Serberna skulle ta över läktaren men så blev det inte. Det var riktigt bra stämning och jag har inte upplevt något liknande sen man var på Olympiastadion i Berlin och såg Sverige-Paraguay VM 2006. Och vilken arena vi har i Malmö! Den är perfekt på alla plan.
I helgen blir det lite fest och förhoppningsvis lite tennis eller golf.
Posted by
Daniel Borgstrom
|
Labels:
Sverige
|
0
comments
....eller inte!
Av Eva-Maria, publicerad av Daniel pga vissa censurtekniska problem...
"Välkommen till Beijing, klockan är 20.36 och det är 33 grader". Suck, varmt här med. I morgon 37 och på torsdag 39, jippie!
Skönt att vara hemma i alla fall, i min egen säng. Den är lite tom förstås, det är ju bara det. Idag har jag varit i Haining hos en leverantör, och på "Haining leather city" vilket är ett jättestort skinnvaruhus. Tydligen var det lågsäsong bara, för en massa butiker var stängda. Men vi hittade lite grejer i alla fall, så det var ok.
Planet hem spenderades brevid ett gäng kineser som satt och skrek till varandra över planet under hela den 2 timmar långa flygresan. Suck, behöver semester.
Fick frukost på hotellet imorse, som till och med mina kollegor tyckte var äcklig. Inga konstiga saker till lunch som jag kan rapportera idag, förutom att Dina undrade om jag ville prova en rätt med fisk-läppar. "It's not fish, it's just the lips...." Liiite svårt att få dem att förstå vad det innebär att vara vegetarian fortfarande.
"Välkommen till Beijing, klockan är 20.36 och det är 33 grader". Suck, varmt här med. I morgon 37 och på torsdag 39, jippie!
Skönt att vara hemma i alla fall, i min egen säng. Den är lite tom förstås, det är ju bara det. Idag har jag varit i Haining hos en leverantör, och på "Haining leather city" vilket är ett jättestort skinnvaruhus. Tydligen var det lågsäsong bara, för en massa butiker var stängda. Men vi hittade lite grejer i alla fall, så det var ok.
Planet hem spenderades brevid ett gäng kineser som satt och skrek till varandra över planet under hela den 2 timmar långa flygresan. Suck, behöver semester.
Fick frukost på hotellet imorse, som till och med mina kollegor tyckte var äcklig. Inga konstiga saker till lunch som jag kan rapportera idag, förutom att Dina undrade om jag ville prova en rätt med fisk-läppar. "It's not fish, it's just the lips...." Liiite svårt att få dem att förstå vad det innebär att vara vegetarian fortfarande.
Posted by
Daniel Borgstrom
|
Labels:
Haining
|
0
comments
Hangzhou är varmare
"Välkommen till Hangzhou, det är 33 grader", var vad de sa när vi landade kl 11 på förmiddagen, fast med lite mer chinglish accent. Nu är jag alltså i Hangzhou for att träffa en leverantör, och drar vidare till Haining imorgon.
Förutom att vara pa kontoret och fabriken, så har vi ocksa hunnit med att:
1) äta lunch bestående av något som kallas for "drunken shrimp", vilket helt enkelt är levande räkor som man dränker i sprit. Och dör de inte så äter man dem ändå. De sprattlade runt i skålen. Tack, tack for att jag är vegetarian och slipper!
2) Shoppa en stund i Hangzhou, forvånande att det finns så schyssta butiker här! Mycket bättre än Peking, lite mer som Shanghai. (Nu var detta da inspirationsshopping for jobb och inget annat om ni tror det.....)
3) Äta middag på någon känd restaurang som varit med i filmen "If you had it all". Om någon har sett den, so let me know! Jag har i alla fall bildbevis.
4) Äta durian-frukt för första gången i mitt liv. Det rekommenderar jag inte ens till den jag tycker minst om.....
5) Pa vägen till hotellet åkte vi forbi restaurangen "Sweet and smelling restaurant". Made my day.
Imorgon blir det i alla fall Haining! Nu ska jag gå och lägga mig i min stenhårda hotellsäng. Hotellrummet ser HELT galet ut, då man kommer rakt in i kombinerad hall/badrum. Hur tänkte ni nu, liksom?
Förutom att vara pa kontoret och fabriken, så har vi ocksa hunnit med att:
1) äta lunch bestående av något som kallas for "drunken shrimp", vilket helt enkelt är levande räkor som man dränker i sprit. Och dör de inte så äter man dem ändå. De sprattlade runt i skålen. Tack, tack for att jag är vegetarian och slipper!
2) Shoppa en stund i Hangzhou, forvånande att det finns så schyssta butiker här! Mycket bättre än Peking, lite mer som Shanghai. (Nu var detta da inspirationsshopping for jobb och inget annat om ni tror det.....)
3) Äta middag på någon känd restaurang som varit med i filmen "If you had it all". Om någon har sett den, so let me know! Jag har i alla fall bildbevis.
4) Äta durian-frukt för första gången i mitt liv. Det rekommenderar jag inte ens till den jag tycker minst om.....
5) Pa vägen till hotellet åkte vi forbi restaurangen "Sweet and smelling restaurant". Made my day.
Imorgon blir det i alla fall Haining! Nu ska jag gå och lägga mig i min stenhårda hotellsäng. Hotellrummet ser HELT galet ut, då man kommer rakt in i kombinerad hall/badrum. Hur tänkte ni nu, liksom?
Posted by
Eva-Maria
|
Labels:
Haining,
Hangzhou,
Resor
|
0
comments
Teppanyaki men ingen karaoke
Gårdagen blev inte riktigt som planerat, dels kände ganska många av oss av sviterna från dagen innan, dels hoppade fem personer av i sista stund pga samma sviter (bl.a. mina två chefer, party animals!) så det blev bara vi sex tjejer kvar som fick pallra oss iväg till Teppanyaki.
På restaurangen sprang vi på delar av fredagens midsommarsällskap, och vid deras bord blev det både en och två snapsvisor (hur de nu orkade det, det fattar jag inte, men det är nog jag som är gammal). Vi avslutade kvällen med ett par drinkar pa Bar Blu och lite cheezy musik for att gå hem vid två. Idag ska jag jobba lite, eftersom jag ska ut o resa måndag-tisdag och måste lämna lite uppgifter till mina assistenter. Men det är molnigt, så det gör inget.
På restaurangen sprang vi på delar av fredagens midsommarsällskap, och vid deras bord blev det både en och två snapsvisor (hur de nu orkade det, det fattar jag inte, men det är nog jag som är gammal). Vi avslutade kvällen med ett par drinkar pa Bar Blu och lite cheezy musik for att gå hem vid två. Idag ska jag jobba lite, eftersom jag ska ut o resa måndag-tisdag och måste lämna lite uppgifter till mina assistenter. Men det är molnigt, så det gör inget.
Posted by
Eva-Maria
|
Labels:
uteliv
|
0
comments
Ensam hemma
Glad midsommar allihop! :)
Gardagen firades i glada svenskars sallskap i Royal Garden pa SAS Radisson, med traditionsenligt midsommarfirande - midsommarstang, snaps, sillbord, grillbuffe, snaps och en mass ol! Young professional Beijing anordnade, och det var faktiskt riktigt lyckat. Vadret holl sig ungefar som det brukar gora hemma pa midsommarafton, dvs molnigt, dimma och halvregn hela dagen, men det sprack upp till en fantastisk molnfri kvall.
idag har Daniel flugit ivag for att spendera 8 veckor hemma i Sverige. Jag kommer efter om fyra veckor, men det kanns sa lange tills dess! Avis pa honom som far komma hem till frisk luft, god ost, keso, folk som ar trevliga mot en och allt det vackra grona darhemma. Men, men, ikvall ska jag trosta mig med Teppanyaki och Karaoke med nagra jobbarkompisar. Det funkar det med.




Gardagen firades i glada svenskars sallskap i Royal Garden pa SAS Radisson, med traditionsenligt midsommarfirande - midsommarstang, snaps, sillbord, grillbuffe, snaps och en mass ol! Young professional Beijing anordnade, och det var faktiskt riktigt lyckat. Vadret holl sig ungefar som det brukar gora hemma pa midsommarafton, dvs molnigt, dimma och halvregn hela dagen, men det sprack upp till en fantastisk molnfri kvall.
idag har Daniel flugit ivag for att spendera 8 veckor hemma i Sverige. Jag kommer efter om fyra veckor, men det kanns sa lange tills dess! Avis pa honom som far komma hem till frisk luft, god ost, keso, folk som ar trevliga mot en och allt det vackra grona darhemma. Men, men, ikvall ska jag trosta mig med Teppanyaki och Karaoke med nagra jobbarkompisar. Det funkar det med.
Posted by
Eva-Maria
|
Labels:
midsommar
|
0
comments
Domedagen är här!
Just nu pågår det ett ganska maffigt åskväder här, blixtrar och brakar hela tiden. Det började mörkna vid halv elva för att bli bäcksvart 11.20. Rätt coolt att skåda från första parkett!
'
'
Posted by
Daniel Borgstrom
|
Labels:
väder
|
0
comments
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)



