Hemma från Korea

Så, då är vi "hemma" igen, känns som man åkt tillbaka 20 år i tiden.

Intrycken från Sydkorea och Seoul är mycket positiva. Bland de trevligaste länder/städer jag besökt. Folk är i allmänhet mycket vänliga och kriminalitet verkar inte existera. Engelska är dock ett problem och att hitta är inte heller lätt då de flesta gator inte har några namn. För att hitta har man GPS... Seoul kändes lite som Sverige, dock modernare och inte så hårt som Sverige ibland kan vara.

Fick höra att jag var lik Bruce Willis av ett par killar som ville ha med mig på foto. Eva-Maria har dock hört här i Kina att hon är lik Rachel i Vänner så jag undrar vilket som är bäst ;)

Det enda negativa är att vi kommit hem med 3 icke-fungerande VISA-kort. Det enda vi har nu är Eva-Marias kinakort med inte så mycket pengar, vet inte riktigt vad som hänt. Det kommer bli några jobbiga veckor tills vi får besök i slutet på maj men det får gå.

Jag har nu lagt till bildtexter till vår reseberättelse nedan.

1 comments:

Anonym sa...

Bruce Willies och Rachel? :)
njaa jag vet inte det... hehe