Visar inlägg med etikett bio. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett bio. Visa alla inlägg

Julshopping

Idag var vi ute på en liten shoppingtur för julklappar. Vi begav oss till Nanluoguxiang och vandrade bland småaffärerna där. Lunch intogs på Hutong Pizza, vilket är som är som det låter, en pizzeria i en hutong. Efter den sena lunchen drog vi vidare till Sanlitun där vi hade tänkt gå på bio och kolla på 2012 men vi missade den tyvärr med 10 minuter…det får bli i veckan istället.

Kosmoskatten

Jul på the Village

"Fin" julgran

Dagens tripp loggad med min nya GPS-pryl :)

Bio

Veckorna rusar fram för närvarande och det är mindre än 6 veckor tills vi kommer hem til jul. För Eva-Maria kommer det gå ännu fortare då hon kommer vara 5 dagar i Tokyo och 8 dagar i Amsterdam.

Igår var vi på bio för första gången i Peking. Det finns ett antal ställen där man kan se bio men man har ju undrat varför man ska gå på bio när nya filmer kostar 10 RMB. Vi ville se den nya Bond-filmen och bokade biljetter på en bio i Sanlitun (barområdet) som ligger i det nya uteköpcentrumet Village. Billjetpriset är 70 RMB innan 21.30 (35 efter) och halva priset på tisdagar. Det skumma vara om man köpte sex biljetter (vilket vi var) var det också halva priset. Konstig regel men billigare för oss. Salongen och kvaliteten på ljud och bild var bland det bästa jag upplevt och skönare stolar än i Sverige.

Det blir nog bio fler gånger.