Visar inlägg med etikett Thailand. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Thailand. Visa alla inlägg

Rörliga bilder

Här kommer två filmer från vår tripp till Koh Panang.



Koh Phangan

Tidigt på söndagen tog vi flyget till Koh Samui för vidare båtfärd till Koh Phangan. Kvällen innan hade vi bokat en natt på ett ställe på Haad Son. Resorten var lite dyrare och kostade hela 350 kr natten... fint hotellrum med en riktigt schysst balkong rakt mot den privata stranden. Vi hyrde en moppe för alla dagarna och körde sen runt till olika stränder varje dag. Då ön är liten så går det snabbt att ta sig runt.

Koh Phangan är mest känt för sina full moon parties men uppe i nordvästra delen av ön är det riktigt laid back och allt går i maklig trakt. Jag tror inte det går så mycket charter till Koh Phangan så man slipper de största turistgrupperna även om det var svenska överallt.

Vi gillade verkligen ön och de fina stränderna och vår 5 dagar kändes alldeles för kort. Man hade lätt kunnat stanna ett par månader att resa runt till olika ställen i Thailand. Man förstår verkligen varför landet är så omtyckt.

Det enda som förtog vår upplevelese var att vi blev magsjuka/matförgiftade natten mellan ons-tors och var däckade en hela torsdagen. Det är iofs första gången under de 2 år vi varit borta från Sverige så det var väl dags men det var ingen rolig upplevelse.

Solnedgång från balkongen

EM spanar från balkongen

Vadning ut till Koh Ma för lite snorkling

EM ovanför vår resort

Riktig schysst strand, Haad Salad

Mera Haad Salad

Lata dagar

Chaweng beach på Samui, inte alls lika avslappnat. Påminnde mer om Mallorca.

EM på motorcykeltaxi på Samui

På en flygplats någonstans i Kina. Vi hade ett femtimmarsstopp på vägen hem och helt ärligt så har jag ingen aning om var vi var. Såg inte en enda västerlänning på de timmar vi var där och man blev härligt utstirrad. Välkommen tillbaka till Kina :)

Bangkok

Sent på fredagkvällen landade vi i Bangkok. Fredrik och Duang var där och hämtade upp oss i bil vilket var mycket uppskattat. På vägen hem stannade vi till på en streetmarket och handlade lite käk, billigt, starkt, enkelt och gott. Fredrik och jag kom på att vi inte träffats sen 1994 (förutom 10 sek på tåget till Cph för några år sedan) så vi hade lite catch-up att göra :)

Lördagen hade vi i BK och våra värdar tog oss runt på lite sightseeing. Vi åkte båt, var på det kungliga palatset, shoppade lite på det enorma MBK, åkte motorcykeltaxi, tog en drink på takbaren Banyan Tree och kollade in nattlivet.

Det är alltid extra trevligt att ha locals som visar upp en ny stad, särskilt när man var så oförberedda som vi var.

Bangkok var en riktigt trevlig upplevelse och där hade man nog kunnat bo ett tag...


Första semesterbiran på terminal 3

Fredrik, Duang och EM i väntan på båten till palatset

Kungliga palatset

Utsikt från takbaren Bayan Tree, tror den låg på 60:e våningen

Myller i BK

Thailand

Nu har vi bokat en resa till :)

Det blir Thailand på kinesiska nyåret, 12 - 21 februari. Resan är bokad till Bangkok sen vår vi se vad det blir, antingen Koh Panang eller Koh Samet beroende på tillgänglighet på transport.