Visar inlägg med etikett Amsterdam. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Amsterdam. Visa alla inlägg

Familjeträff i Amsterdam

Fem dagar på kontoret i Amsterdam. Uppstart av hörstkollektionen och nya trender. Jätteskönt att börja med nytt! Jobb och jobb, inte så händelserik vecka....

Eftersom min kollega Vera åkte till New York på inspirationsresa, fick jag i uppdrag att mata och vara allmän lektant till deras katt, som är mer som en panter än en katt. Men han är snäll ändå.

Det roligaste var ändå att på fredag kväll kom pappa och Eva ner till Amsterdam, för att - som de sa - "Äta middag". Vid sextiden kom de in till stan, och vid åttatiden hade Eva bokat bord på restaurangen Vier Fliegen där vi åt en helt fantastisk middag! Länge sedan jag åt något så gott! Sällskapet gjorde väl sitt till också! :)
På lördagen gick vi bara runt i Amsterdam, letade upp en ostbutik Eva längtat att gå till och försökte hitta vinet vi drack till middagen på fredagen (men utan resultat). På eftermiddagen var det dags för mig att bege mig tillbaka till Beijing, och de följde med och vinkade av på flygplatsen. Jätteroligt att ses, men inte så roligt att det blev så kort! Saknar er jättemycket!

Lille far och jag...
Coolt hus
Matsuko the Panther

Amsterdamned

Helgen spenderades i Amsterdam med Vera och Guillermo. De flyttade från Peking i oktober och jag har inte sett Guillermo sen dess. Det var första gången för mig i Amsterdam och staden kändes väldigt avspänd och som en mix av Stockholm och Köpenhamn. Skillnaden är att i princip allt är tillåtet.

Vi hyrde cyklar och upptäckte de coola husen bland kanalerna. Staden är ganska liten och helt platt så den är perfekt för cykling. Vi också också på en födelsedagsfest i en park där jag fick träffade en massa trevligt folk av olika nationaliteter. Ett besök i red light district var också givet.

Söndagen var ganska seg men vi tog en rundtursbåt och åt Amsterdams goda pannkakor innan det var dax att ta flyget hem. Amsterdam är en timme bort med flyg från Köpenhamn och helt klart värt ett besök.

Vera och Guillermo's lgh mitt i Amsterdam

Ett stort nöje bland lokalbefolkningen är att glida runt på kanalerna med sina båtar

Coola hus som lutar åt lite olika håll

Kanalvy

Guillermo

Livsfarliga trappor i de flesta hus

Kanaler, kanaler och åter kanaler....

Nu ar jag i Amsterdam en vecka och jobbar på vårt kontor här. Först fem dagar i Tokyo, hemma två dagar och sen hit - sliter lite på en. Vaknat kl 4-5 på morgonen i tre dagar nu, toppen toppen..... MEN, det ÄR helschysst att vara tillbaka i Europa! Passar på att äta så mycket ost, bröd och andra godheter som jag bara kan! Och oliver! Man inser inte riktigt hur mycket man har saknat vissa saker innan man kommer tillbaka. Amsterdam är sig likt, gillar den här staden, men det får ju gärna vara liiite varmare.

Pimp my bike.....
Vera och Gry utanför kontoret
Gry på loftet i kontoret


Del av kontoret, Sunny jobbar på.....