Visar inlägg med etikett sommarpalatset. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett sommarpalatset. Visa alla inlägg

Zoo och sommarpalatset (ja, igen....)

Idag har jag varit ledig (nåja, från klockan halv tolv i alla fall). Passar på nu när Kristin och Stefan är här. Hoppades på att få en lika molnfri, varm och strålande dag som igår, men vaknade upp till dis. Fortfarande varmt iofs. Vi har varit turister hela dagen i all fall. Vi började med zoo, där de flesta pandor verkade ha gått och lagt sig inne i sina burar där man inte kan se dem, men ett par stycken var ute och stojade i alla fall. Sa mycket nu en panda stojar loss.
Efter det var vi på sommarpalatset, och det var riktigt roligt, eftersom jag aldrig har besökt det "på riktigt".

här ser tydligen en nyfödd pandabebis ut, som en råttunge!

Den här pandan verkar gilla att klättra, det är andra gången vi hittar honom där uppe.

En Pelikan.....

Väääldigt lång trappa upp till "Temple of the insence of Buddha"

Drakstaty

Marmorbåten, som faktiskt inte alls är byggd i marmor, utan det är bara skalet. Fuskbygge alltså!

Operahuset på sommarpalatset

Tempel

Liten paviljong i den handgrävda sjön

Trötta turister som nästan är uppe på toppen

Takfigurer, beroende pa hur viktigt huset är, ju fler figurer har takhörnen. Detta hus hade sex djur. Max är elva tror jag.
Katt med väldigt gröna ögon.