Visar inlägg med etikett Linköping. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Linköping. Visa alla inlägg

Påsk i Linköping

Jaha, då var påsken avklarad och det gick alldeles för fort som vanligt. Men denna gången är det i alla fall inte lika lång tid tills jag kommer "hem" till Linköping nästa gång!

Utsikt från fönstret en tidig morgon (fortfarande laggad)

Stora torget. Fint påsktrad...

ågatan på långfredagen

Daniel utanför Harrys

Fina påsktulpaner!

Påskbordet

Påsklunch med familjen

Jag och bror Dan (sorry Dan, det var det basta kortet....)

Jag och bror Fredric

Daniel blir tvångsmatad med skum-hönor

Lilla Saga

Lite större Alva

Linköping

Jaha, då var man 'hemma' igen. Allt är precis som vanligt. Uteserveringarna är som vanligt utsatta på torget, en massa killar går runt och spänner sig, brudarna är blonderade och Filbytergallerian har äntligen fått en ny skylt. Inte för att den nya var mycket bättre än den gamla, men....
I går öste regnet ner, men tillsammans med två vänner vägrade vi acceptera vädrets makter, och satte oss på Storans uteservering (under tak, infravärme och utrustade med filtar givetvis) och tog en semesteröl. Som det ska vara.
Idag har däremot himlen klarnat upp och vi har strålande sol. Jag ska sätta mig på tåget och åka till Norrköping för att hälsa på min lille bror en sväng. Jetlaggen har börjat lägga sig lite nu i alla fall (dag 4) och jag vaknade halv sju idag. Imorgon kanske jag kan sova till åtta.