Dags för Peking igen

Nu har jag bokat den antagligen sista trippen till Peking på mycket länge. I maj bär det av och jag åker med SAS denna gången även om det är betydligt dyrare än vad man kan få om man mellanlandar. Jag ska försöka uppgradera till ekonomi extra men jag har hört att det ska vara svårt eftersom de platserna går fort. Det är VÄLDIGT skönt att åka direktflyg och värt de extra pengarna. Det blir en arbetssemester där jag som vanligt kommer jobba från kontoret i Peking. Upptäckte att jag nu måste fixa visum vilket man varit bortskämd med förut då jag hade ettårsvisum som fixades av Exportrådet. Var tvungen att ta foto till visumet och fick betala 179 kr för fyra bilder, helt sjukt dyrt.

Vad det gäller livet i Sverige för mig så börjar man komma in i det och det känns helt ok. Saknar dock Asien och konstigt nog mest Hong Kong. När vi var i Peking kunde man åka ner för en långweekend vilket är väldigt svårt från Sverige. Hoppas man får chansen att komma dit igen och stanna länge.

Jag har kommit i ordning i lägenheten och har endast ett förråd kvar som ska flyttas till ett mindre. Det ska bli skönt när det är klart, jag kan inte räkna hur många gånger jag varit på Shureguard. Sen kommer lasset från Kina nästa vecka och då måste jag göra plats till det också vilket kommer bli riktigt tight.

0 comments: