Andra dagen

... ensam i Peking, och jag har inget att göra, jag! Mycket märklig situation. Sträckläste en bok igår i min ensamhet - ärligt talat, att läsa snabbt är ibland ett handikapp då man gör slut på en bok på en dag.
I alla fall, idag vaknade jag tidigt, satte på en tvättmaskin och sen.... ja vad göra sen? Fick ett ryck och tog på mig gymkläderna för att besöka det icke-så-välbesökta gymmet som ligger i källaren. Hittade efter en stunds letande mitt gymkjort längst in i garderoben, måste gå dit oftare! Hittills har det kostat ca 800 kr per gång. I all fall, jag känner mig MYCKET duktig. När man jobbar med små kineser som inte är mer än 155 cm max o väger typ 40 kilo så känner man sig som en stor blob.
Nu ska jag laga någon sorts nyttig lunch med tofu (kan ju upprätthålla mitt nya nyttiga liv en hel dag i alla fall), och sen se om jag ska ge mig ut på stan och göra av med lite cash - en sysselsättning lika god som någon annan då man inte har något att göra!

Eventuell redovisning av shopping might come later.......

0 comments: