Helgens shopping

HU, vad det är jobbigt att gå på stan.....
Var först på marknaden för att kolla läget (där jag blev tilltalad på ryska vid varenda hörn, mycket märkligt, aldrig hänt förr...), och kom ut med en massa toppar, sedan tog jag tunnelbanan till Xidan, där det finns stora varuhus och en till marknad. Efter jag kom dit såg jag inte en västerlänning på flera timmar. Inte klokt vilken liten bit bort som inte en enda turist tar sig! Men sant också är ju att det inte finns sådär sjukt mycket att handla för en kräsen svensk.......
I alla fall, när jag var på väg hem upptäckte jag en helt ny galleria! Sag en liten dörr ifrån tunnelbanenedgången in till ett superhypat street-varuhus, där det kändes som om man förflyttats till Tokyo. 77th street heter det, och är tydligen ett koncept som kommer från Singapore. Fullt med en massa små affärer som säljer allt möjligt krimskrams, blandat med coola t-shirts och hello-kitty grejer (förstås)

Dagens shoppingutfall är som sådant:
6 toppar 250 RMB (redo för varma sommardagar!)
1 plastarmband 30 RMB
3 metallarmband 30 RMB
3 par örhängen 30 RMB
2 nagellack 20 RMB
Totalt ca 325 kronor. Helt ok. Igen.

0 comments: