Nytt pass

Då mitt ursprungliga pass höll på att gå i sönder var jag tvungen att fixa ett nytt. Det är inte så kul att stå i något främmande land vid passkontrollen och inte komma in. Extra krångligt när du har visum som är knutet till ditt passnummer. Sen att man var i Peking gjorde ju inte saken bättre. Men, det hela förlöpte mycket smidigt.
  • Nytt pass fixades på ambassaden utan kostnad då det var fabrikationsfel och efter två veckor kom ett nytt. Du tar foto och allt på plats, det ser ut precis som hemma när du fixar pass.
  • Då mitt visum skulle förlängas fixade jag allt på ett bräde. Nytt pass och nytt visum. Så igår hämtade jag upp mitt nya visum som sträcker sig fram till 10 mars 2010.
Fredag idag igen, tiden går fort. Här blir helgen antagligen lugn efter den förras fullständiga utsvävning i alkoholhaltiga drycker, för gammal för sånt...

over and out...trevlig helg.

0 comments: