....eller inte!

Av Eva-Maria, publicerad av Daniel pga vissa censurtekniska problem...

"Välkommen till Beijing, klockan är 20.36 och det är 33 grader". Suck, varmt här med. I morgon 37 och på torsdag 39, jippie!

Skönt att vara hemma i alla fall, i min egen säng. Den är lite tom förstås, det är ju bara det. Idag har jag varit i Haining hos en leverantör, och på "Haining leather city" vilket är ett jättestort skinnvaruhus. Tydligen var det lågsäsong bara, för en massa butiker var stängda. Men vi hittade lite grejer i alla fall, så det var ok.

Planet hem spenderades brevid ett gäng kineser som satt och skrek till varandra över planet under hela den 2 timmar långa flygresan. Suck, behöver semester.

Fick frukost på hotellet imorse, som till och med mina kollegor tyckte var äcklig. Inga konstiga saker till lunch som jag kan rapportera idag, förutom att Dina undrade om jag ville prova en rätt med fisk-läppar. "It's not fish, it's just the lips...." Liiite svårt att få dem att förstå vad det innebär att vara vegetarian fortfarande.

0 comments: