Hangzhou är varmare

"Välkommen till Hangzhou, det är 33 grader", var vad de sa när vi landade kl 11 på förmiddagen, fast med lite mer chinglish accent. Nu är jag alltså i Hangzhou for att träffa en leverantör, och drar vidare till Haining imorgon.

Förutom att vara pa kontoret och fabriken, så har vi ocksa hunnit med att:
1) äta lunch bestående av något som kallas for "drunken shrimp", vilket helt enkelt är levande räkor som man dränker i sprit. Och dör de inte så äter man dem ändå. De sprattlade runt i skålen. Tack, tack for att jag är vegetarian och slipper!

2) Shoppa en stund i Hangzhou, forvånande att det finns så schyssta butiker här! Mycket bättre än Peking, lite mer som Shanghai. (Nu var detta da inspirationsshopping for jobb och inget annat om ni tror det.....)

3) Äta middag på någon känd restaurang som varit med i filmen "If you had it all". Om någon har sett den, so let me know! Jag har i alla fall bildbevis.

4) Äta durian-frukt för första gången i mitt liv. Det rekommenderar jag inte ens till den jag tycker minst om.....

5) Pa vägen till hotellet åkte vi forbi restaurangen "Sweet and smelling restaurant". Made my day.

Imorgon blir det i alla fall Haining! Nu ska jag gå och lägga mig i min stenhårda hotellsäng. Hotellrummet ser HELT galet ut, då man kommer rakt in i kombinerad hall/badrum. Hur tänkte ni nu, liksom?

0 comments: