Om absolut ingenting alls

Jaha, det var en vecka till. En vecka närmare våren, en vecka som avslutar det här årets första månad och en vecka till med den vanliga blandningen av trevligt sällskap, frustration, god mat, jobb, mys, mera mat, drinkar i massor, skratt, shopping, kineser, kineser, kineser, mera skratt, Yashow market, ett besök på den vita kaninen, electro-musik (vem tusan uppfann den genren?), lite bakis.... Så, sammanfattningsvis - en vecka som sett ut ungefär som alla de tidigare avverkade detta året!

Idag stod termometern på 12 grader, fast den är nog lite off, men det märks i luften att nu, faktiskt, går det mot vår! Såg på Aftonbladet att Linköping hade kallaste temperaturen på 68 år, -28,9 grader. Sanslöst! Tur att man håller sig borta.

Annars som sagt händer det inte så mycket här borta. Det börjar närma sig för Daniel att åka hem, och för mig att lösa min situation - hur det nu ska bli är fortfarande lite osäkert. Det ska i alla fall bli ruskigt trist när han åkt. Jag planerar en liten tripp hem över påsk i alla fall, och halvt planerar vi en Tibet-resa i maj tillsammans med några kollegor, så antagligen kommer tiden att flyga fram. Och innan Daniel åker så är det ju en vecka på beachen på Kopanang som gäller. Sen hoppas jag även att min Finlandsboende väninna får ändan ur vagnen och kommer hit på besök!

Nu är klockan nio, och precis som i Sverige har vi söndagsfilmen att se fram emot har i Kina! Idag är det Eagle Eye (tror jag den hette, eller var det Hawk Eye?) så nu loggar jag av och återtar min vertikala position i soffan....


Dagens pizza, Cros Nest Large size vegetarian. Daniel och jag tillsammans orkade äta en tredjedel. Det är vad jag kallar en stooooor pizza!

0 comments: