Sista besöket hos skräddaren

Idag var vi på Yashow för det sista besöket hos skräddaren (My Tailor) innan det är dags att åka hem. Jag har gått till samma skräddare nu sedan första besöket i Peking 2004 och har säkert sytt up 50+ skjortor, 1 rock, några par byxor och kostymer. Det sköna är när man varit på ett ställe så många gånger är att de känner en och att man inte behöver tjata om priset. Jag brukar nu för tiden handla tygerna på tygmarknaden och bara anlita skräddaren för att sy upp det. En skjorta kosta 50:- och en kostym 400:- att sy upp. Med tyg kostar en skjorta 80:- och en kostym ca 700:-.

Denna gången kommer det bli 2 kostymer (med 2 par byxor), fem skjortor och en väst. Allt detta landar på 2100:- (inkl tyg). Jag tar alltid med något att kopiera när jag går dit, då blir det bäst resultat. Mina kostymer bygger på en Tigerkostym som jag hade med mig från Sverige som sitter klockrent.

Igår var vi med David och Cathrine och kollade på Avatar, mycket bra film. Det var inte i 3D så vi måste nog se den en gång till. Efter bion gick vi till den klassiska expatbaren the Den och käkade och drack några bira innan vi drog hemåt vid halv två. Som vanligt när man går ut här träffar man på folk som man känner vilket aldrig händer hemma i Sverige. Det sociala livet är definitivt något man kommer sakna.

Ikväll bler det en lugn kväll med take out från thaifavoriten Purple Haze innan vi imorgon drar iväg till The Meat and Wine Company för brunch med några vänner.

Over and out.

Söndagens brunch

2 comments:

Falkberger sa...

Hej
Har du namnet eller någon annan beskrivning så jag kan hitta skräddaren din?

-Tobias

Daniel Borgstrom sa...

Åk till Yashow (ligger vid Sanlitun).
Åk upp till andra våningen, två rulltrappor upp (på denna våning finns det en del skräddare).
Direkt när du kommer upp med rulltrappan går du till vänster ca 20 meter.
Där har du My Tailor