Att packa eller inte packa...

Eller så kan man göra som jag - packa om en tre fyra gånger innan man åker, phew!

Sitter på Jinglun hotel som jag flyttade till i morse efter helt uber-otrevliga Sunjoy hotel som förtaget bokat in mig på (namnet indikerar ju att det kunde vara ett trevligt ställe, men icke). När jag kom fram så hade min bokning via hotels.com inte gått igenom, så till slut gav de mig ett rum i alla fall, men ett suite room eftersom business som jag hade bokat inte fanns tillgängligt. Trevligt!

I alla fall håller jag på att packa om mina resväskor (igen för typ artonde gången, tre-fyra gånger var en underdrift) för att KANSKE kunna få plats med allt jag ska ha med mig hem. Märk då att jag flyger med British airways och man får ha 23 kg i en väska + att jag köpt till två extra.... och ändå får jag det inte att gå ihop! Helt sanslöst.
Min käre far har ju lärt mig att packa ganska bra - man ska RULLA sin kläder så tar de mindre plats. Jovisst - men pappa, du glömde en sak - när det får plats så mycket i väskan så VÄGER den mycket mer! Istället för de 23 kg de ska vara så är de nu på 25 resp 29 kg och den sista är inte packad än! Gäller att ta på sig något urringat och sikta in sig på en man på incheckningen på torsdag kanske?!?!

Annars var det ett väldigt sorgligt adjö på jobbet idag min sista dag, de är så söta mina kollegor..... Kommer att sakna dem mycket! Men men, nya utmaningar väntar.....

0 comments: