Slapplördag!

Lördag i Beijing och solen skiner som vanligt, men det är -2 grader kallt. Känner bara att idag måste jag gå ut! Få lite ljus, så kanske den har tröttheten efter influensan kan ge med sig.
Lite frukost och sen ut på stan, det ar planen, om jag nu kan hålla den. Oerhört frustrerad över att det inte gar att vispa kinesisk mjolk med en cappuccinovisp! Jag har testat alla möjliga sorter, men ingen funkar! Finns det någon därute som vet varför?
Idag är tanken att jag ska ge mig bort till World trade center shopping mall - där finns det nämligen ett Sephora och mitt puder ar slut. Där finns ocksa en massa tjusiga kläd- och skobutiker, bla Manolo Blahnik, och det passar ju perfekt en shoppigsvulten själ som inte får göra av med pengar (det ar ju bara alldeles for dyrt för att impulsshoppa). Jag har fått förhållningsorder om att inte shoppa innan vi åker till Tokyo, men det ar ju FLERA VECKOR tills dess! Dessutom har rean börjat nu, sa vi far val se.....
Har förresten fått reda på att vårkollektionen som börjar komma ut i butik nu verkar sälja bra, så vi ser fram emot en bra säsong! Nu har jag fått en till assistent också, så framöver ska det bli ännu battre. Han pratar bara hjälplig engelska, så det blir en utmaning, men han ska nog kunna "drillas" till att bli bra han med. Han är duktig så det ska nog gå bra. Men det blir mycket teckenspråk. På onsdag kommer vår nya designer från Holland också, så jag får lite europeiskt sällskap!

0 comments: