Födelsedag no 30

Jaha, då var man vuxen. För när man är 30, då är man faktiskt vuxen på riktigt. Fast jag kommer nog aldrig att vara mer än 25. Egentligen.

Jag hade en fantastiskt trevlig födelsedag som började med att min kära moster på närmare 80 år, hade satt klockan på ett på natten (dvs kl 7 på morgonen min tid) för att kunna vara först med att ringa och gratulera. Det var ju i och för sig jättegulligt, men jag hade nog tänkt att sova lite längre på min födelsedag, med tanke på att jag numera antagligen VERKLIGEN behöver min skönhetssömn. I all fall, slumrade en stund till, Daniel var och köpte bröd och kom tillbaka med världens jättebukett med blommor.

Vid tio ungefär så ringer det på dörren. Min första tanke är att det är immigrationspolisen som ska komma och kolla att vi har alla papper i ordning, men sen tänker jag att det kan ju faktiskt vara så att någon kom ihåg min födelsedag ock skickade en blombukett? Jag öppnar (iförd sidenrock och med håret på ända) och där utanför står pappa och Eva! Ända hela vägen från gamla Sverige på min födelsedag! Med blommor och en flaska bubbel och sjungande hjärtligt om än kanske inte helt vackert "Ja må hon leva" :) Kan man få en större överraskning?
Det var bara början på en helt perfekt födelsedag med massage, presenter, massa solsken, supermiddag på China grill på 66 våningen, gott vin, bubbel, trevligt sällskap och en herrans massa tårta. Och en del Nintendo förstås. För att bara för att man fyller 30 så betyder inte det att man inte kan få ett tv-spel i present.

Tack Pappa, Eva och Daniel för en perfekt födelsedag!


Vem är det som kommer och borde jag kammat mig?!?!?

Röda laget på China grill (dvs, de som dricker rött)

Utsikt från China grill över tv-huset

Det liite mer allvarliga och liiite snyggare vita laget (vi som drack vitt, och vilket vitt sen!)

Avslut på kvällen med tårta och bubbelvin

0 comments: