Linköping

Jaha, då var man 'hemma' igen. Allt är precis som vanligt. Uteserveringarna är som vanligt utsatta på torget, en massa killar går runt och spänner sig, brudarna är blonderade och Filbytergallerian har äntligen fått en ny skylt. Inte för att den nya var mycket bättre än den gamla, men....
I går öste regnet ner, men tillsammans med två vänner vägrade vi acceptera vädrets makter, och satte oss på Storans uteservering (under tak, infravärme och utrustade med filtar givetvis) och tog en semesteröl. Som det ska vara.
Idag har däremot himlen klarnat upp och vi har strålande sol. Jag ska sätta mig på tåget och åka till Norrköping för att hälsa på min lille bror en sväng. Jetlaggen har börjat lägga sig lite nu i alla fall (dag 4) och jag vaknade halv sju idag. Imorgon kanske jag kan sova till åtta.

0 comments: