Pa horror-restaurang i Tokyo

Jaha, da var man har igen.... Landade i mandags eftermiddag och har hunnit med 2 dagars SERIOST shoppande. Tur man har hockeytrunk pa hjul, annars skulle det aldrig ga.

Som vanligt i denna staden borjar man med att tanka "Hu sa dyrt!!!" hela forsta dagen. for att i slutet av dag tva tanka "jamen, 14ooo yen, det ar val anda inte sa farligt (for typ ett strap-linne)?". Latt att gora av med pengar om man inte haller i dem ordentligt!

Lite privata inkop har det blivit ocksa, men inte mycket. Har gatt och langtat efter 80'tals fenomenet med en san har harklamma som ar som tva kammar som sitter ihop i ena andan, som man viker ut sa att det blir some en "tuppkam" fast bak pa huvudet. Nagon som kommer ihag den? (och som fattar vad jag pratar om?). Sana hittade jag i alla fall, sa nu ar jag lycklig!
Sen har det blivit en massa orhangen (vem maste inte ha atta par orhangen i olika farger som ser ut som nitar i dessa dagar av 80-tals mode?), en troja och en massa underklader fran H&M (okej, trakig, trakigt, men oj att de har alla modeller i alla storlekar har ar ju helt fantastiskt!).

I mandags traffade jag Caroline och Erik som flyttar hem till Sverige idag och som hade lite avskedsmiddag. Vi var pa en temarestaurang, som var inrett som ett psyk-sjukhus med celler och "blod" flackar pa vaggarna, kroppsdelar i boxar, diverse markliga saker pa menyn, kokspersonal i kirurgklader och servitriser i slutty nurse uniforms. Only in Japan.... Jag ar ju sjukt dalig pa att ta bilder, men har ar i alla fall nagra!

Ring pa klockan sa oppnar en skoterska och satter handfangsel pa den i sallskapet som bokat bord....

Foredetta patient ar min gissning...

Drinkkortet behover knappt kommenteras...

Erik dricker manniskohjarna, eller nat...


Jag fick blanda min drink sjalv. Fraga mig inte vad de olika fargerna ar! God blev den, men fargen ganska smutsbrun... Riktig haxblandning!

Ol serveras i kateter och dricks i matglas

En glad Caroline med drinkblomma i haret pa Insomnia

Sprang forresten pa Jenny som jag var assistent at nar jag jobbade pa H&M 2004 inne pa varuhuset 109. Visar sig att vi bor pa samma hotell dessutom. Ar inte varlden liten?

0 comments: