Leverans från Kina

Idag efter lite mer än 2 månader så kom leveransen från Peking. Allt som allt var det 22 lådor av olika storlekar. Alla prylar var med och inget ser ut att ha blivit skadat, bra jobb av flyttfirman Sinotrans. Det var lite sentimentalt att packa upp och man tänkte på allt man varit med om under de år man var bosatt i Peking. Eva-Maria var med som moraliskt stöd på webkamera från Hong Kong.

Allt som allt kostade det ca 20.000:- att få hem prylarna men det var det värt.
Frågan är nu hur allt ska få plats i lägenheten, det börjar bli riktigt trångt nu.

Många lådor blir det

Allt var inpackat mycket noga med massor av skyddspapper

Hong kong igen

Dax att ge sig av igen till Lai Chi kok wholesale market. Grymt trott pa det stallet.
forsenat flyg igar gjorde att vi inte var pa hotellet forran kl tre pa natten. Riktigt segt att ga upp idag, och den dar forkylningen jag dragits med i en vecka nu verkar aldrig vilja slappa.

Onskar bara denna vecka kan vara over snart, sa att det blir lordag och min Hanna kommer till Peking!

1:a majhelgen - i bilder

Cathrines sista helg! usch sa sorgligt. Hon har bott hos mig den senaste manaden, da bade hon och jag blev lamnade har pa andra sidan jorden av vara kara pojkvanner, och vi tankte att da kan vi lika bra bo ihop!
Kommer att bli valdigt, valdigt tomt nar hon aker imorgon....

Fredag - Middag pa Purple Haze med Cathrine och hennes kolleger

Lordag - Hej da party - kottbullsmiddag hos Jonas (Jonas har storst lagenhet, sa med 20 pers blev det liksom helt naturligt att ha det hemma hos honom)

Simon the meatball master

Jag rullar kottbullar (Jag!) Upptackte en av mina dolda talanger - kanske skulle satsat pa en karriar?!?!!

Fardigt resultat, 5 kilo kottfars och ca 2000 kottbullar senare. Jag stekte tofu.

Cathrine Micke och Frida (som for ovrigt ar fran Linkoping)

Jonas, the host, and Lindsie the diva

Angie och Cath

Vi rockar loss pa PUNK, mer eller mindre vackert, men skitkul!

Jag och Lindsie. Tur att hon stannar kvar i alla fall!

Partygrabbarna, Simon, Jarkko och Eric

Leo i hissartagen, Cath skriker som en galning och haller pa att ramla i golvet

Jonas med flickvan som jag aldrig kan komma ihag namnet pa (Clarissa?) I alla fall valdigt trevlig tjej!

Posers. Jonas ser i alla fall ratt nojd ut omgiven av bara tjejer

Hon ar for sot....

Det standiga paret - Jarkko och Anders

Det standiga paret 2 - Da girls!

Poserande pojkar

Vi forstod aldrig var Jocke fick bandet ifran, men han var makta stolt (Cathrine sajer nu att han hittade det pa Smuggles) Vad det star pa det ar dock annu holjt i dunkel.....

Gruppfoto!

Sondag - Chaoyang Park, 30 grader och stralande sol!
Boysen skulle komma senare for att ha leftover kottbullspicknick, men vi blev dumpade for ett party med danska Young professionals... Illa...

Yeeeeez, sol!
Eftersom det inte blev nagon picknick med kottbullar, sa fick vi bestalla mat istallet. Alskar Kina dar man bara kan ringa och de kommer till parken utan problem.... Lindsie fick mota dem vid ingangen och ser riktigt proffsig ut balanserande pizzakartonger.

Som vanligt var det Annies som fick sta for matlagningen

Vi fick sallskap av Linus, Frida och Micke i alla fall pa var picknick. Medans vi lag och slappade pa filten korde Linus Friskis och svettis grupp i parken (forsta for sasongen, ska tydligen bli tradition) Men mat ville de i alla fall ha efterat!

.... Och nu ar det mandag, 3e Maj idag en helgdag och jag sitter och deppar och tittar pa nar Cathrine packar sina sista saker och svar over overvikt. Usch, kommer inte vara samma utan henne! Kanns varje gang nar nagon aker hem som om att, NU ar det slut.
Fanns en svag plan att aka och se Sahara Hotnights spela pa MID festival har i Beijing idag, men det blir nog inget.
Ikvall blir det i alla fall en sista middag sa att Cathrine far i sig lite riktig Kinamat innan hon aker hem.

Soooommar, sommar o sol

Behövs knappt kommenteras va? ;)

Bloggtorka igen

Nu verkar bloggen helt ha stannat av ett tag, sa jag tankte att det var bast att skriva ett par rader!

Idag ligger jag hemma i min soffa jatteforkyld och forsoker roa mig med att se pa filmer pa HBO som jag redan sett. Men jag tror gransen ar nadd nu nar de visar Nutty professor 2. Skitkanal!

Helgen som gick var riktigt trevlig. Jobbade en stund pa lordagen, och sen motte jag upp med Cathrine, Lindsie, Frida och Micke pa Blue frog for att ta en cola i solen. 23 grader varmt och stralande sol var efterlangtat! Tyvarr har temperaturen gatt tillbaka till sitt knormal skitlage igen, men det verkar som om nasta helg bjuder pa fint igen, och da har vi langhelg iockmed 1 Maj helgdag, nice! I alla fall, ett besok pa marknaden for att kopa tva par varskor och en manikyr for 30 kr fick avsluta eftermiddagen. Pa kvallen bjod Cathrine ut mig pa middag pa Alameda foljt av en drink pa Mesh som tack for att hon har fatt bo hos mig den har sista tiden. Jattemysigt!
Sondagen spenderades hemma med filmmarathon med Cath, Kristoffer och Vera, Fick antligen se Ninja Assasin som jag vantat pa. Vet inte om jag var sa sjukt imponerad, men specialeffecterna och fighterna var ju ratt coola.

Igar var jag pa jobbet till fyra for att sen ga hem och placera mig i horisontallage, och dar har jag befunnit mig sen dess. Tycker allmant synd om mig sjalv for tillfallet. Jag skulle egentligen ha gatt till skraddaren igar for att prova av min kinesiska klanning jag sytt upp, men det far nog vanta ett par dagar till. Kanske det kommer en bild senare nar den ar klar. Missar aven Moas fodelsedagsmiddag ikvall pa grund av denna dumma forkylning. Usch.

Jag pa "Sleezer street" i lordags kvall

Jobblordag

Idag sitter jag pa jobbet och gor fargkort for hosten. Lordag. Segt.
pa vaderleksrapporten har de lovat oss 20 grader idag, men vaknade anda upp till tio grader och smogg som tusan. Smoggindex pa 500 igar (ska ligga runt 80) Usch. Nar ska det bli VARMT?!?!?! Tydligen ar det den kallaste perioden Nov-April pa 40 ar i Beijing. Kul. Jag vill ha sommar nu! Det var sommar den har tiden forra aret.
Nu ska jag ha mote med min chef och se om vi kan styra upp de har fargerna. Forsokt forklara for kineserna att fargerna INTE ska vara klara till hosten utan lite smutsiga. Lyckades inte overtyga dem. Sa vi far val se.
Ikvall blir det japanskt med brudarna - ny restaurang for en gangs skull!

Kineser i haret

Idag har jag varit och klippt mig for forsta gangen pa snart tva och ett halvt ar i Kina. Sist jag klippte mig var i Augusti hemma i Sverige, sa det var verkligen dags nu.
Inte pratade han ett spar engelska, men bra var han och fint blev det! Och inte kapade han 10 cm av mitt har som de flesta svenska frisorer skulle ha gjort! Tur att man kan saja "lite" pa kinesiska.
120 kronor fattigare, tvattad, klippt och fonad ser jag nu ganska proper ut.

Dags för Peking igen

Nu har jag bokat den antagligen sista trippen till Peking på mycket länge. I maj bär det av och jag åker med SAS denna gången även om det är betydligt dyrare än vad man kan få om man mellanlandar. Jag ska försöka uppgradera till ekonomi extra men jag har hört att det ska vara svårt eftersom de platserna går fort. Det är VÄLDIGT skönt att åka direktflyg och värt de extra pengarna. Det blir en arbetssemester där jag som vanligt kommer jobba från kontoret i Peking. Upptäckte att jag nu måste fixa visum vilket man varit bortskämd med förut då jag hade ettårsvisum som fixades av Exportrådet. Var tvungen att ta foto till visumet och fick betala 179 kr för fyra bilder, helt sjukt dyrt.

Vad det gäller livet i Sverige för mig så börjar man komma in i det och det känns helt ok. Saknar dock Asien och konstigt nog mest Hong Kong. När vi var i Peking kunde man åka ner för en långweekend vilket är väldigt svårt från Sverige. Hoppas man får chansen att komma dit igen och stanna länge.

Jag har kommit i ordning i lägenheten och har endast ett förråd kvar som ska flyttas till ett mindre. Det ska bli skönt när det är klart, jag kan inte räkna hur många gånger jag varit på Shureguard. Sen kommer lasset från Kina nästa vecka och då måste jag göra plats till det också vilket kommer bli riktigt tight.

Girls night

Igar hade vi girls night hemma hos mig, med thai mat (tack for hemleverans!!!), massa vin och karaoke. Tio tjejer lyckades vi samla ihop. Vid tolvtiden var det dags for utgang och vi drog vidare till de vanliga kassa stallen vi brukar hanga pa, dar vi hittade grabbarna. Dags att hitta nya stallen att ga pa!

We love Purple Haze

Nagra av brudarna, Ida, Miranda, Angie och Cathrine

Lite fler tjejer, Moa, Sara, Helena, Frida, jag och Melissa som skymtar fram

Sara och Lindsie

Lindsie och Cathrine

Lindsie pa micken och jag kor grymma moves for poang

Tva lite forfriskade brudar pa vag ut pa stan

Hittade grabbarna pa White rabbit

Lite senare pa natten

Jag och Ida

Påsk i Linköping

Jaha, då var påsken avklarad och det gick alldeles för fort som vanligt. Men denna gången är det i alla fall inte lika lång tid tills jag kommer "hem" till Linköping nästa gång!

Utsikt från fönstret en tidig morgon (fortfarande laggad)

Stora torget. Fint påsktrad...

ågatan på långfredagen

Daniel utanför Harrys

Fina påsktulpaner!

Påskbordet

Påsklunch med familjen

Jag och bror Dan (sorry Dan, det var det basta kortet....)

Jag och bror Fredric

Daniel blir tvångsmatad med skum-hönor

Lilla Saga

Lite större Alva