Tillbaka

Så, då vara man tillbaka i ett sommarhett Peking. Det känns otroligt bra att vara tillbaka. Flygresan gick bra men den var lång eftersom jag hade ett fyratimmarsstopp i Frankfurt innan jag satte mig på planet till Peking. Första gången med Air China från Europa och det var helt ok. Maten och in-flight entertainment var dock ganska värdelös. Efter ha landat 6.30 var jag hemma i lägenheten 7.30, mycket smidigt.

Efter att ha sovit ett par timmar gick vi ut en sväng och sprang på några vänner och vi softade på Stone Boat Café i Ritanparken. Nu försöker jag hålla mig vaken så länge det går så jag kommer in i rytmen direkt. Jag tycker inte jetlaggen är så farlig när man åker österut, det handlar bara att hålla sig vaken så länge som möjligt första dagen.

Imorgon blir det att jobba från EM's kontor eftersom internet hemma är väldigt, väldigt långsamt sen en vecka då några undervattenskablar utanför Taiwan skadades i en gjortbävning. De professionella linorna funkar bättre än den vi har hemma så det ska nog gå bra. Vi hoppas på en snar lösning.

Imorgon kommer Dan och Emma och på tisdag kommer Mange och Nicole så det är ingen rast och ro.
Vackert flygväder från Köpenhamn

Håller mig vaken med lite shopping

Paviljong i Ritanparken

0 comments: