Det börjar dra ihop sig

Nu har jag varit i Sverige i åtta veckor, tiden har gått otroligt fort och det har funkat över förväntan att bo hemma. De flesta som jag velat träffa har jag betat av men det är några kvar att träffa under min sista vecka i Sverige för detta året. Jag ser verkligen fram emot att komma tillbaka till Peking nu, att fortsätta sitt liv där som faktiskt är hemmaplan för tillfället. Att leva i en väska i två månader tar på krafterna.

Det kommer kännas otroligt konstigt den dagen vi lämnar för gott (som vi för tillfället inte vet exakt när det blir). Jag vet att man ibland gnäller rätt friskt när man är där men Peking är en fantastisk stad och Kina är ett mycket intressant land att befinna sig i.

Några höjdpunkter under min Sverigevistelse:
  • att träffa sin familj och vänner, det man saknar mest när man är borta.
  • de två veckor vi hade semester och när Eva-Maria var hemma.
  • golf, golf, golf, jag har spelat mycket golf och gjort min bästa runda någonsin och sänkt mig till 18.1.
  • att träffa sina kollegor och kunder.
Snart börjar den sista fasen i Kina vilken kommer gå fort och kännas kort.

0 comments: