Ensam kanske ar stark, men det ar faktiskt inte kul!

Jaha, nu har det gatt typ 2 timmar sen mitt senaste inlagg. De har spenderats genom att:
 
1) Ata soppa (!) till frukost. Varit for lange i Kina tror jag.
2) Tagit en treo (ja, ont i huvudet i sviterna efter igar, varit for lange i Kina)
3) Funderat pa att ta hissen ner till andra vaningen for att handla lite att tugga pa, men insett att det ar for langt (halla! Behover inte ens ga ut! Varit for lange i Kina....)
4) Planerat vad jag ska kunna packa ner i mina resvaskor, har alldeles for mycket klader fast det mesta skickats hem! (Ja - varit for lange i Kina!)
5) Insett att jag ar beroende av wasabi peanuts och Cola light pa burk (japp, i Kina hander det)
6) Forsokt komma in pa facebook, men mitt "under radarn" programfunkar tusan inte, blir tokig! (alldeles for lang tid i Kina!)
7) Borjat smatt planera vad som hander ikvall, for man kan ju ABSOLUT inte vara hemma pa en lordag! (vanans makt i Kina, kanns som om man missar nagot stort om man ar hemma, medan man i sjalva verket bara missar en bar-runda till de vanliga stallena med samma manniskor som varje helg)
8) Last Aftonbladet, shit vilket dalig sajt det ar! (Varit for lange i Kina, det enda sattet att ha nagon sorts relation till gamla Sverige!)
 
For att sluta alta att jag DEFINITIVT (se ovan 8 punkter) varit for lange i Kina, sa tankte jag pa en sak under min ca 2 timmars menlosa surforgie: Kroppshysteri! Allt handlar endast om attt "sa far du platt mage pa 15 sekunder" eler "sa lyfter du upp rumpan utan att anstranga dig" eller  "trolla bort din dubbelhaka med trolldeg". Typ. Vad hande med insidan? Allt handlar bara om att se bra ut pa utsidan, men ar det nagon som bryr sig om hur insidan ser ut?
Pratade med Moa om det igar, att ma bra och ta hand om sin kropp, och hon sa nagot jakligt bra - att jag ar ungefar som en pommes frites - smal pa utsidan men fet pa insidan. Det ar nog fan sant. Maste se till att skaffa mig en personlig tranare nar jag kommer hem, asap. Dags for ett halsosamt liv med en frisk (och finare forstas, alltid en bonus) kropp! Oc nu finns det publikt dokumenterat (hmmm, det ar nog inte ett svenskt uttryck, varit for lange i Kina) sa nu har jag inte sa mycket val!

0 comments: