Varje gang kanns det som att - Ja, nu ar det verkligen over....

Igar var det Anders sista kvall i BJ, han flyttar till Bangkok idag. Anders AR liksom sjalva Peking. Utan Anders kommer det att bli nagon sorts vakum dar ingen vet vilken plats de ska ta i varlden och vart de ska ta vagen. Eller, kanske inte sa illa, men det kanns i alla fall markligt att han aker efter sa manga ar. Men det ar val dags. Han kommer i vilket fall att vara valdigt saknad av manga.
Forsoker sjalv forbereda mig och vara redo for att aka hem. Det gar sisadar. Det kanns spannande, roligt, skrammande, overkligt, frammande, pirrrigt, nervost, surrealistiskt, roligt, inte alls roligt, ledsamt.... Japp, det ar manga kanslor pa gang! Men det ar definitivt ratt beslut och jag kan knappt vanta (samtidigt som jag vill att tiden ska ga sa langsamt som mojligt) tills nar jag kommer hem!
 
For ovrigt sa ar jag grymt trott pa Kinas censur. Detta inlagget skickas via mail eftersom blogspot ar sparrat har. Kommer inte ens at facebook med mitt program jag brukar anvanda just nu. DET ska bli sa skont att slippa!
 
Idag ska jag packa ner mina klader for att: 1 - se hur mycket skit jag ska slapa hem, 2 - jag ska flytta pa onsdag till temporar lagenhet. Till och med det kommer att bli sorgligt - lamna var lilla lya. Da kommer det verkligen att kannas som om det ar over.

0 comments: